כיוונים

כיוונים

למה כדאי לעסקים לעשות מיתוג מעסיק?

כולנו שמענו על המונח תדמית וכמובן גם מותג, אך לעתים המונח מיתוג נשאר קצת בצד. מעט לא ברור, אם בכלל. אלא שזהו מונח חשוב מאוד לעסקים אשר כדאי להשקיע גם בהבנתו וביישומו. מה זה בעצם? מדוע הוא חשוב? כיצד ניגשים לקדם אותו באופן היעיל ביותר? ואיך כל זה מתקשר לתדמית העסק?

מתנות לעובדי החברה

אולי נתחיל היישר מדוגמה. אפילו נושא קטן לכאורה כגון מתן מתנות לעובדי החברה, עשוי להתבטא בקידום המיתוג בעסק שלכם. הכוונה בפשטות לקידום התדמית שלכם כלפי העובדים עצמם. נאמר שישנו אירוע חברה שנתי שכולל הכרזה על עובדים מצטיינים וכדומה. באירוע גם מחלקים מתנות מסוימות לכל העובדים. במקרה זה, יחלקו מוצרים ממותגים, אשר עליהם לוגו העסק והם מעוצבים בצבעים שאופייניים ללוגו ובכלל לגרפיקה של העסק. אם מדובר בעסק בעל תדמית יוקרתית, אריזות המתנות תהיינה בהתאם. כך שהכול בעצם "משדר", את האווירה שהעסק בכלל משדר כלפי חוץ וגם – וזו הנקודה החשובה כרגע, כלפי העובדים. למעשה, זה לא בדיוק אותו דבר. תדמית כלפי חוץ ותדמית כלפי העובדים הן באופן טבעי קרובות, אבל יש גם חלקים שונים, לכל “כיוון”. את הלקוח מעניין כיצד מתייחסים אליו. את העובד – כנ"ל מבחינת היחס שהוא יקבל.

 

 

חשיבות מיתוג המעסיק – משיכת עובדים

הרעיון הבסיסי של מיתוג מעסיק, נועד לשפר את היכולת למשוך לעסק, את העובדים שמתאימים לכם ביותר. מציגים את הסיבות שבגללן העסק עשוי להיות אטרקטיבי עבורם וגם מדגישים את מה שמיוחד בעסק. כך גדל הסיכוי, שמי שייפנו לתפקידים שונים אצלכם, יכירו את החברה טוב יותר וידעו שזה סוג החברה שבו הם מעוניינים לעבוד.

החשיבות בשימור עובדים קיימים

עובדים גם נשארים במקום עבודה מסוים בין השאר תודות למיתוג. ארגונים משלמים מחיר כבד על התפטרויות ולכן יש להם אינטרס לשמר עובדים טובים. למשל עסק שנתפס כתורם לחברה, זה דבר שמדבר במיוחד לאנשים מסוימים. אם וכאשר הם יחשבו על המשך הקריירה שלהם, נקודה זו תיכנס מבחינתם למשוואת השיקולים, האם להמשיך בעסק או לעזוב?

עוד היבטים מעשיים

מעבר לדוגמה שהבאנו קודם (של מתנות לעובדים), אלה עוד נקודות ממחישות, היכן מתבטא מיתוג המעסיק:

  • במודעות דרושים – מועמדים לעבודה ייתקלו לראשונה במידע עליכם, פעמים רבות במודעות דרושים. לכן, חשוב לתת בהן ביטוי לרוח העסק.
  • בפרסומות ומידע על מוצרים – שמיועדים עקרונית עבור לקוחות. אך גם מועמדים לעבודה ועובדים קיימים רואים זאת.
  • באתר העסק – באתרים עסקיים יש מידע מסוגים רבים וזהו מקום מצוין לתת ביטוי למיתוג המעסיק.
  • מיקום העסק – היכן ממוקם העסק? באזור סימפטי? במבנה מוזנח באזור תעשייה ישן? אולי בפארק הייטק מרשים?
  • מראה העסק עצמו – המבנים שבהם העסק נמצא ועיצוב הפנים שלהם, בהחלט יוצרים אווירה מסוימת ומשפיעה.
  • הדפסה על שוקולד – דוגמה לרעיון יוצא דופן (כמתנה לעובדים), שאפילו בו המיתוג עשוי להתבטא.
  • האווירה בעסק – זה דבר שניתן לכתוב עליו וגם, כאשר מתקבלים לעבודה, להתרשם ממנו ישירות. ומה אם מגלים שהאווירה לא נהדרת כפי שניסו לצייר? גול עצמי! כדאי להיות ישרים ביצירת המיתוג לעסק.
  • כל מה שמיוחד בעסק – כל דבר שתוכלו להבליט שמיוחד בעסק, כגון פעילות התנדבותית שהעסק מעורב בה.

בקונטקסט הרחב יותר

מבחינת מושגים נוספים, מיתוג מעסיק מתקשר גם ל"מותג" ול"סיפור המותג" (שיש לכתוב באופן מקצועי). הוא משפיע על "תדמית" העסק ומתחבר גם ל"בידול" שלו ביחס למתחריו ול"מיצוב" שלו בשוק. מבחינת יצירת וקידום מיתוג המעסיק שלכם, חשוב לעבוד עם מקצועני שיווק, אשר יודעים לתת לכך מענה מסודר ואיכותי. כדאי לזכור, שחומרים שמפיקים למטרה זו, עלולים בקלות להיות שבלוניים ולחזור על מה שאחרים עושים. מצד שני, אם מנסים לצאת מהקופסא, עלולים לקבל תוצאה שלא תואמת למציאות האפורה ביום יום של העסק שלכם. כך ששוב – כדאי לעבוד עם מקצוענים בנושא זה.

לסיכום

כדאי וחשוב לכל עסק לעשות מיתוג מעסיק.

גלילה לראש העמוד