לא ממשיכים עם התוכנות הישנות: הדרך לחדשנות בארגון מתחילה בשכלול מערכות הניהול

בעולם העסקים המודרני, רוב הפעילות מתנהלת באמצעות מערכות מחשוב. עובדה זו מחייבת שימוש בתוכנות מתקדמות ועדכניות, שיעזרו לנהל את העסק באופן מיטבי ולהתחרות בהצלחה בשוק שבו אתם פועלים. בתחומים רבים בשוק, קיימות תוכנות שמציעות פתרונות חדשניים לסוגיות ניהול העסק, וכדאי להכיר אותן – ולשקול שכלול ומעבר אליהן במסגרת הפיתוח וההתקדמות העסק.

כוח ההרגל

קל מאוד להיצמד לדברים המוכרים לנו מזה שנים ולא להחליף אותם. אלא שפעמים רבות, יש בשוק תוכנות חדשניות וטובות יותר. כדאי לבדוק את האפשרות לשדרוג מערכות, בין אם להתקדמות ושיפור, ובין אם להתאמה לדרישות החדשות של השוק או העסק. יש לכך מספר סיבות, לדוגמה: שיפור התחרותיות, צמצום עלויות, ייעול תהליכים ושיפור התדמית. אם לא תתקדמו, הדבר עלול להתבטא בפיגור מול המתחרים, בזבוז כספי שלא לצורך, פספוס הזדמנות להתייעלות ניכרת ואולי גם פגיעה בתדמיתכם במקרים מסוימים. אלה כמה דוגמאות למערכות חדשניות שיכולות לשפר משמעותית את ניהול הארגון או החברה שלכם:

תפנית

תפנית היא מערכת ERP המיועדת לעסקים בינוניים וגדולים, אשר מותאמת לעבודה במגזרים מסוימים בהם:  יבואני רכב, חברות ליסינג והשכרה, יבוא ושיווק מוצרי צריכה, מרכזים רפואיים, חברות שירותים, אשראי חוץ בנקאי, קמעונאות, גופים העוסקים בנכסים ונדל”ן מניב, מוצרי גמר לבית (ריצוף, קרמיקה, סניטציה) וניהול מרכזים לוגיסטיים. תפנית מפותחת מזה כעשרים שנה בידי חטיבת המערכות העסקית של חברת הטכנולוגיה מטריקס. היא מערכת שעוברת שכלולים ושיפורים מתמידים ומתעדכנת בהתאם לדרישות השוק הישראלי. הפיתוח שמרוכז בגוף מקצועי אחד, מבטיח אינטגרציה מלאה בין רכיבי המערכת.

לא ממשיכים עם התוכנות הישנות: הדרך לחדשנות בארגון מתחילה בשכלול מערכות הניהול

הנהלת חשבונות באינטרנט

ניתן כיום לבצע הנהלת חשבונות לעסק, באמצעות שירותי ענן שמתמחים בכך. מעבר לשירותים מסוג זה, מסייע לצמצם את השימוש הקלאסי בתוכנות בתוך העסק ולהחליף אותו בצריכת שירותים. ראשית, חשוב להדגיש, שלמרות שנושא הנהלת החשבונות הוא נושא רגיש וקריטי, שירותים מסוג זה הם כשרים לגמרי. זאת, הן מבחינת הרשויות והן מבחינת בשלות הפתרונות. כמובן, ייתכן שחלק מהשירותים אינם איכותיים, אך זה עניין אחר. ישנם בהחלט גם שירותים איכותיים מסוג זה, ברמה גבוהה מאוד. למעשה, אם תעברו לשירות מתוחכם להנהלת חשבונות, תגלו שהוא לא רק "כמו תוכנת הנהלת חשבונות", אלא במובנים מסוימים יותר. מאחר שהשרות נמצא "בענן", ניתן לגשת אליו מכל התקן מחשוב בעל דפדפן, בכל זמן ומכל מקום. לא תלויים במחשוב הפנימי בעסק לשם כך. שירותים אלה, גם כוללים אוטומציות ויכולות מתקדמות מסוגים שונים.

מרכזיה מתקדמת

מרכזיות VoIP (שגם הן זמינות כשרות ענן אגב), הן התחליף המודרני למרכזיות העסקיות הישנות. זאת, כשם שהסמארטפון החליף עבור מטרות רבות את הטלפון הקווי ושהפקס הוחלף במקרים רבים באמצעי תקשורת אחרים. מרכזיות אלה, יכולות להיות משוכללות, גמישות ואפילו זולות יותר מהמרכזיות הישנות. הן מהוות ממש קפיצת מדרגה היסטורית בתחום התקשורת העסקית. ומאחר שתקשורת היא צורך חיוני בעסקים מאז ומתמיד, אין ספק שזה הוא תחום שכל עסק חייב לעשות איתו היכרות. ייתכן שהדבר מתאים פחות לעסקים הקטנים ביותר, אך ככל שהעסק גדול, כך בדרך כלל מרכזיות כאלה תהיינה מועילות יותר. הדבר תלוי גם באופי הפעילות העסקית הספציפית של כל ארגון, אך אין עסקים ללא תקשורת.

לסיכום

גם אם התוכנות הקיימות שבהן אתם משתמשים עובדות עבורכם היטב, דעו כי בעולם המתפתח של היום יכולה להיות אלטרנטיבה טובה יותר שתעניק לכם פתרון מתאים שישפר את העסק שלכם. חשוב לבדוק את השינויים בשוק, את ההתאמות של התוכנות האלו לשינויים, ואת כל האופציות העומדות לפניכם בבחירת מערכות הניהול של העסק.

השארת תגובה