כיוונים

כיוונים

דגשים בסיסיים לבניית אתר עסקי

בניית אתר עסקי היא פעילות משמעותית מאוד כיום, מאחר שהאתר הפך עם הזמן לכלי עזר עסקי מהמעלה הראשונה. אלה כמה דגשים בסיסיים, לאופן בו כדאי לגשת להקמתו:

תשתיות איכותיות

האתר יצטרך להתאכסן היכן שהוא ולהיות בנוי בפלטפורמה כלשהי. תשתיות אלה חשובות מאוד. למעשה, מדובר בהחלטות ראשוניות, שכדאי לעשות בתשומת לב מיוחדת, מאחר שבהמשך לא יהיה קל לשנות זאת. כמו כן, החלטות טובות בהתחלה, הופכות בהמשך לתועלות מתמשכות שונות. גם ההיפך כמובן נכון. מסיבות אלה, בין השאר, כדאי להשתמש בשרתים ווירטואליים. מעבר לכך, צריך להחליט האם לבנות את האתר בפלטפורמה הנפוצה וורדפרס (אפשרות ראשית, שתמיד חיוני לקחת בחשבון) או בפלטפורמה אחרת. הבחירה תשליך על מגוון היבטים, כמו מי יקים את האתר ואיך, קלות מימוש מנגנונים שונים באתר, ביצוע שינויים בהמשך, יכולת לעבור לפלטפורמה אחרת ועוד.

קביעת מטרות עסקיות

כבר בשלב מוקדם מאוד, חיוני לנתח ולהגדיר את המטרות העסקיות של האתר. יש לכך מגוון אפשרויות והגדרה מדויקת, תבטיח הקמת אתר מתאים ותצמצם סיבוכים בהמשך. כל המעורבים בהקמה – מהמנכ"ל ועד מפתחי האתר, צריכים להיות מתואמים לגבי המטרות.

דגשים בסיסיים לבניית אתר עסקי

תכנון יסודי

לאחר שברורות המטרות העסקיות של האתר, חשוב לתכנן אותו מראש בצורה רחבה ומפורטת. גם זאת, בכדי להבטיח תיאום ולצמצם אי הבנות ושינויים יקרים ומבזבזי זמן בהמשך. בין השאר, חשוב לנסות ולהעריך באופן ריאליסטי כל היבט עסקי שהוא בעל השלכות טכניות. למשל, על פי התנהגות הלקוחות האופיינית, להעריך את העומסים שיהיו כנראה על האתר בזמנים שונים.

הקמה

שלב הקמת האתר צריך להיות מתועד היטב, כך שלא תהיה תלות במפתח האתר הספציפי. כמובן, התיעוד גם יקל לתחזק את האתר בהמשך. כיום, חשוב שהאתר יהיה מותאם גם לסמארטפונים (בהתאם ללקוחות, זו עשויה להיות המטרה הראשית).  לאורך ההקמה, חיוני שמזמיני האתר יראו את התוצרים בשלבים שונים, בכדי להבטיח שהכיוון תואם למה שהם רצו.

קידום

קידום אתרים הוא היבט חשוב של הפעלת אתר עסקי ממוצע. קידום במנועי חיפוש, קידום ברשתות חברתיות, קידום באמצעות תוכן, קידום אורגני או ממומן – כל אלה פעילויות, שחשוב לעשות בעזרת מקצוענים. גם כאן, יהיו ניתוח דרישות, תכנון וביצוע הדרגתי.

מדידה ושיפור

אתר עסקי הוא מבחינות רבות ישות דינאמית, אשר משנים עם הזמן, בהתאם לשיקולים שונים. את הפעילות באתר ניתן וחשוב למדוד. זאת, על פי הכלל הידוע, לפיו מה שלא מודדים לא ניתן לשפר. בין אם אלה דפי נחיתה במסגרת קמפיינים שיווקיים, פעילות של חנות באתר או כל היבט אחר – מודדים, מנסים לשפר, מודדים השלכות של השינוי, מסיקים מסקנות, משפרים וכן הלאה.

לסיכום

הקמת אתר עסקי, היא פעילות חשובה וגם מורכבת. לכן, חיוני לבצע אותה בצורה מחושבת, על פי הנקודות שהבאנו כאן כדוגמאות ובכלל.

 

גלילה לראש העמוד