כידוע על מנת להזרים לקוחות לאתר ניתן לבחור בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, כאשר מראש נבהיר שאין הכרח לבצע בחירה, אלא אפשרי להיעזר בשתי השיטות, אך תמיד יש לעצור ולבחון איזו שיטה יותר נכונה עבור כל עסק, וזאת בהתאם לשיקולי תקציב, אופי האתר, יעדי שיווק וכדומה. שנתחיל בתהליך הבחירה? ראשית היכרות ראשונית: קידום אורגני נעזר בשיטות שאינן ממומנות ולעומתו קידום אתרים ממומן משלם על כל הודעה שהקישו עליה, כאשר במקרה זה צריך להגיש הצעת מחיר בכדי להגיע לראש תוצאות החיפוש הממומנות. כמו כן, התוצאות הממומנות יופיעו בראש ומתחתיהן יופיעו התוצאות האורגניות.
אורגני – 100% אמינות
בלי קשר לעידן הנוכחי שבו יש הרבה כבוד לאורגני, קידום אתרים אורגני מחזיק בשלל יתרונות משמעותיים, וזאת כי אנשים מבינים שהאתר הגיע לראש תוצאות החיפוש באמצעות הרבה עבודה קשה, התמדה והשקעה, אחרת גוגל בכבודו ובעצמו לא היה מרימו לראש תוצאות החיפוש. כמו כן, אנשים משליכים את אותה איכות על שאר נדבכים של העסק – כולל איכות המוצר וטיב השירות, כלומר שיווק אורגני נתפס בעיני רבים כהרבה יותר אמין ועל כן פלח נרחב באוכלוסייה מעדיף לקפוץ ישר לתוצאות האורגניות ולהתעלם מאלו הממומנות. בנוסף, לצד העובדה שקידום מעין זה מושך יותר תנועה, גם אין לשלם עבור כל קליק, משמע גם אם בסופו של תהליך לא תתבצע המרה, אין מדובר בהפסד כספי.
צעד אחר צעד
מי שבוחר בשיטת שיווק אורגנית, מראש צריך לדעת שאין שום שפנים שקופצים מהכובע, אלא עבור השגת התוצאות הרצויות צריך להשקיע לא מעט זמן – מדובר בהליך ממושך. כמו כן, לעומת השיטה שבה משלמים ומקבלים, הרי שבמקרה זה יש להיות חשופים לשינויים שהאלגוריתם של גוגל עשוי להציף – צריך להיות עם האצבע על הדופק מבחינת הסעיפים שלפיהם גוגל מדרג אתרים ויש להשקיע הרבה עבודה מאחורי הקלעים. העבודה באה לידי ביטוי בכתיבת תוכן, בסידור אופטימלי של האתר וכדומה. עם זאת, ברגע שמחליטים לקחת הפסקה מסך ההשקעה, המיקום של האתר לא יתערער בין רגע, אלא ה"פירות" יישמרו, להבדיל מהמצב של החלופה המתחרה.
משלמים? מקבלים!
כצפוי, לגוגל יש אינטרס מובהק להציב את המודעות הממונות לפני המודעות האורגניות, פשוט כי הוא מרוויח מכך – עם כל לחיצה גוגל מרוויח עוד כסף וככול שהתחום יותר תחרותי, כך עלות הקליק יותר יקרה. כמו כן, לצד יתרון המידיות, גם זוכים לפרסם באופן מאוד ממוקד ואף ניתן להימנע מהקמת אתר ולהסתפק בבנייה של דף נחיתה.
לא משלמים? לא מקבלים!
היתרון של שיווק ממומן הוא גם החיסרון שלו, וזאת כי ברגע שחדלים לשלם היתרון היחסי נעלם כלא היה. בנוסף, לא פעם צריך לשלם על הקלקות שאינן נסגרות בהמרה, ולו כי הן נלחצו בשל נטו סקרנות טהורה. מה עוד? הרבה פעמים מה שקידום ממומן משדר אינו נכון עבור המיתוג של העוסק, ולו כי מהלך כגון "קניית מקום" אינו מתיישב עם הערכים של קהל היעד.
מה נכון עבור האתר שלכם?
על מנת להבין מה נכון עבור האתר שלכם, חשוב להיכנס לראש של קהל היעד ולשם כך רצוי לעצור ולהגדיר אותו ואף להגדיר מהו המיתוג שמבקשים לשדר. בנוסף, יש להבין עד כמה התחום תחרותי, האם יש צורך בקידום ארוך טווח וכדומה. מסקנה? החלטה בתחום צריכה להיות שקולה ומושכלת. עם זאת, דבר אחד כן ניתן לומר בביטחון מלא: בין אם בוחרים בשיטה כזו או אחרת, מראש מוטב לאפשר למשווק מקצועי לקבל החלטות ולנתב את השיווק למקום הרצוי, כי גם אם קידום ממומן עשוי להיראות כפעולה פשוטה ונגישה, גם פה נמצא שלל טריקים שיווקיים שיאפשרו להוציא פחות ולהרוויח הרבה יותר.
קראו גם את הכתבה שלנו בנושא: קידום אתרים או שיווק בפייסבוק?