איך חוזרים להתאמן לאחר פציעה קשה?

חזרה לשגרת האימונים לאחר פציעה צריכה להתבצע באופן מבוקר ותחת פיקוח רופא. כיצד תוכלו לשקם את עצמכם ואף להגדיל את הביצועים גם לאחר פציעה קשה? להלן הפרטים.

נפצעתם וכעת אתם חוזרים להתאמן? אלו הדגשים החשובים לקראת חזרה לשגרה

אין ספק כי פציעה קשה משפיעה באופן משמעותי על היכולת הפיזית אך גם הנפשית. לא מעט גברים ונשים שנפצעו אינם מוציאים את הכוחות לחזור להתאמן, או חוששים מפני החמרת הפציעה. חשוב להבין כי תהליך מבוקר המתבצע תחת פיקוח יכול בהחלט להשיב אתכם לתלם, כל זאת באופן המשקף את מצבכם הגופני העכשווי ותוך שימת דגש על סרגל מאמצים מחודש. בשלב הראשון, חשוב לקבוע תור לרופאי משפחה מומחים באתר דוקתורים. דרך רופא המשפחה תוכלו לקבל הנחיות מפורטות לגבי שגרת האימונים החדשה שלכם לאחר הפציעה, כל זאת מתוך מטרה כי התהליך עצמו יתבצע באופן שימנע את החמרת הבעיה הרפואית או לחילופין פציעות נוספות שעלולות להתרחש בעקבות עומס המוטל על הגוף בעקבות הפסקת הפעילות הגופנית והשיקום עצמו.

איך חוזרים להתאמן - לאחר פציעה קשה

הדרגתיות היא שם המשחק

חשוב להקשיב לעצמכם ולגוף שלכם ולא לנסות לבצע את התרגילים אותם עשיתם לפני הפציעה באותה דרך, אלא רק באמצעות בנייה של סרגל מאמצים מחודש המתבצע בליווי מקצועי מצד מאמן/מאמנת כושר מוסמכים. לא פעם הרצון לחזור מהר לשגרת האימונים עלול להוביל למפח נפש, בעיקר בשל העובדה כי לא פעם בעקבות הפציעה הקשה לא ניתן לחזור לשגרה שהייתה, ולכן השלמה עם המצב החדש תוך שימת דגש על עבודה פרטנית יכול בהחלט לסייע לכם. יתרה מכך, עבודה מנטאלית המבוססת על כך כי הפציעה היא שיעור ממנו ניתן ללמוד יכולה גם היא לתרום לחזרה לשגרת אימונים, כל זאת בהתאם לקצב שלכם וללא צורך בהשוואה לאחרים.

יצירת מעגל תמיכה

חלק מהותי מחזרה לשגרת אימונים מתבצעת דרך בנייה של מעגל תמיכה, בין אם מדובר בבן/בת הזוג או בחברים ובני משפחה שיכולים לעודד ולתמוך בהם במסגרת התהליך. ככל שתיצרו לעצמכם מעגל עידוד כך תוכלו להגביר את המוטיבציה ואף להוביל את עצמכם להישגים אותם לא דמיינתם, בשל האמונה העצמית אבל בעיקר האמונה של הסובבים אתכם. זכרו כי בסופו של דבר גם ספורטאי ענק הצליחו לחזור למוטב לאחר פציעה קשה, בעיקר בזכות הכוח הנפשי. היזכרו במי אתם ומה אתם ואל תתנו לפציעה להכתיב לכם את הקצב, אלא כן אפשרות למתן הזדמנות לעצמכם להשיב את הכוח שאבד כמו גם ליצור שגרת אימונים מחודשת ומרעננת.

הכול בראש

לסיכום, תהליך מבוקר המתבצע בליווי של רופא המשפחה, מאמן וכן בני המשפחה והחברים יכול בהחלט לתרום לתהליך חזרה הדרגתי, בסופו תוכלו לשוב לשגרת האימונים – בזכות הכוחות הטמונים בכם. נסו גם לקבל טיפים מספורטאים אחרים שעזרו להם להעלות את המוטיבציה או לחזור למוטב במהירות, התאמנו עם חברים ועשו כל מה שאתם יכולים כדי לשמור על אופטימיות ושמחה. זכרו, בסוף הכול בראש – אתם לגמרי יכולים!

השארת תגובה