מדריך: איך להשיג ויטמינים ממאכלים שונים?

ויטמינים הם חשובים בעבור ספורטאים פעילים, וזאת בשל היתרונות הרבים. במדריך הבא נציג לכם סקירה אודות מאכלים להם ריכוז גבוה של ויטמינים, כך שתוכלו להתאמן ולספק לגוף אנרגיה חיונית.

ויטמינים לספורטאים: אנרגיה נחוצה אותה ניתן להשיג דרך מגוון מאכלים

אין ספק כי תזונה נכונה ואורח חיים בריא הם חלק בלתי נפרד מהצלחתם של ספורטאים, כחלק מהמלצה של מומחים לספורט וכן תזונאים אשר מקפידים לספק לספורטאים מקצועיים כמו גם מתאמנים חובבנים תזונה אשר מבוססת על אבות המזון, ובייחוד ויטמינים, הן לצורך קבלת אנרגיה והן לצורך שיקום ובנייה של שריר.  באמצעות ויטמינים ניתן לקבל אנרגיה מהטבע, באמצעות שילוב קבוע של מזון עשיר בויטמינים. אם אתם מחפשים מידע נוסף בנושא, ניתן לחקור באמצעות סקירות על ויטמינים באתר ויטה פלוס או באמצעות קריאה של המדריך הבא, בו נציג את המאכלים הטובים ביותר אשר יאפשרו לכם כספורטאים להשיג ויטמינים באופן קבוע, כחלק מתפריט בריא ומאוזן:

דגים

בדגים טריים ניתן להשיג את ויטמן A  אשר מסייע באופן ממשי לתפקוד מערכת החיסון. בנוסף, ויטמין A נחשב כתוסף יעיל בעבור שיפור יכולת הראייה, ולכן צריכה של דגים יכולה לסייע באופן ממשי לצורך השגת וויטמין. מאכלים נוספים בהם יש ויטמין A: בשר, עוף, מוצרי חלב וכן ירקות: בטטה, גזר ומלפפון.

דגנים

ויטמין B1 הוא חיוני לספורטאים, וזאת בשל היותו ויטמין אשר מאפשר לנצל את פחמימות הגוף לצורך אנרגיה. בנוסף, במקרים של דלקות במערכת הקיבה או חוסר תיאבון כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת ניתן לספק את הוויטמין דרך אכילה של דגנים מלאים. דגנים מספקים גם אנרגיה, ולכן שילוב של דגנים בתזונה הוא חיוני לצורך עידו מערכת העיכול כמו גם אנרגיה אותה ניתן לקבל באופן שוטף. מאכלים נוספים עם ריכוז B1 גבוה: קטניות, אגוזים, שקדים.

איך להשיג ויטמינים ממאכלים שונים

טונה

על אף כי ניתן לקבל ויטמין D דרך חשיפה לשמש, מומלץ להכניס תזונה שלכם טונה. טונה עשירה בוויטמין D D  אשר משפר באופן משמעותי את תפקוד ספיגת הסידן בגוף, כמו גם מאפשר להפחית את הסיכוי לדלקות. חשוב לציין כי ניתן לקבל ויטמין D בריכוז נמוך יותר בבקר וחלמון, אולם מומלץ לשלב את הטונה באופן קבוע בתפריט.

ירקות ופירות טריים

אורח חיים בריא מבוסס בראשון ובראשונה על ירקות ופירות טריים אשר הם עשירים באומגה שלוש, ויטמין C, D ו A. ירקות ופירות הם בעלי נוגדי חמצון גבוהים אשר מסייעים לבניית השריר כמו גם לקבלת אנרגיה, כמו גם בעלי חשיבות גבוה מאוד לצורך שיקום ובניית השריר לאחר אימון. ירקות ופירות מומלצים בהם ניתן למצוא ריכוז גבוה של ויטמינים הם תרד (עשיר בברזל), פטריות, חסה, עגבנייה, מלפפון, כרובית, בטטה וגמבה אדומה.

השארת תגובה