כיוונים

כיוונים

בטטות לימודים: כך תזיזו את הגוף בזמן האוניברסיטה

השכלה גבוהה ולימוד תואר הם אולי הדברים החשובים ביורת שיש לעשות למען עתיד טוב יותר, כאשר כיום באמצאות מרבים התארים ניתן להתברג במשרות נחשקות בארץ ובחול.

שנת לימודים אקדמאית למי שכבר יודע, היא שנה מפרכת אשר בה יש לעמוד בכל הדרישות של האוניברסיטה החל מכתיבת עבודות אקדמיות, כתיבת עבודות גמר, עד סמינריונים, והגשת עבודות תוך נוכחות מלאה בקורסים השונים.

עם זאת בשל כך שכדי להשיג את התואר הראשון או את התעודה האקדמית יש לחרוש את החומר הלימודי,  רבים הסטודנטים אשר שוכחים להשקיע בגופם תוך שרבים מהם אינם שומרים על כושר גופני בעת הלימודים –  מה שמוליד תוצאה של גוף חלש, השמנה, בעיות בריאות ועוד.

לזוז בלימודים

אז כיצד אפשר להזיז את הגוף בזמן הלימודים למרות האינטנסיביות של לימודי התואר? הנה כמה טיפים מעולים:

קומו מהמחשב

בעת הלימודים, כתיבת עבודות וכתיבת סיכומי שיעור: רבים מהסטודנטים מוצאים עצמכם רכונים מול המחשב שעות רבות מה שיכול להוליד השמנה, כאבי שכמות כאבי גב ועוד. בשל כך חשוב לבצע בכל שעה הפסקה בה תקומו מהמחשב, תבצעו תרגילים לשחרור השכמות, תצאו מעט לשמש או כדי לשאוף אוויר ובכך תשמרו על גוף יציב ופחות כאוב.

הצטרפו לקבוצות משחק

בזמן שלומדים באוניברסיטה קשה יותר למצוא את הזמן שבו ניתן יהיה לבצע פעילות ספורטיבית ולכן ההמלצה היא למצוא שעה בשבוע שבה תשחקו עם חברים ותבצעו בזמן המשחק פעילות גופנית. בחרו משחקים כמו: כדורסל, כדורגל, טניס או כל משחק שמסייע להפעיל את הגוף ובכך תוכלו לרענן את גופכם ולבצע פעילות גופנית כמו גם שתוכלו בעזרת משחק קבוצתי להתגבש ולהכיר חברים חדשים.

הירשמו למכון הכושר של האוניברסיטה

אם תמיד פחדתם לבזבז סכום כסף על מכון כושר ולא ללכת להתאמן, חשוב שתדעו כי האוניברסיטאות השונות והגדולות בארץ מציעות לסטודנטים מנוי לחדר כושר בנמצא באוניברסיטה במחיר אטרקטיבי במיוחד. כיום בכמה עשרות שקלים לחודש ניתן להירשם לחדר הכושר ולהגיע מידי פעם לאימון גופני גם אם לא תצליחו להתמיד בו לאורך זמן.

לכו ברגל

אם אתם גרים קרוב למקום הלימודים וותרו על נסיעה ברכבות ואוטובוסים והתחילו ללכת ברגל. הליכה נחשבת לאחת מהפעילויות אירוביות המומלצות והיעילות לשמירה על הגוף, לחזוק השרירים, שיפור סיבולת לב ריאה ועוד. לכן הליכה אל מוסד הלימודים תסייע לכם מאד.

בחרו במדרגות ולא במעלית

נסו בכל זמן שאתם יכולים לעלות ולרדת במדרגות האוניברסיטה ולא להשתמש במעליות או בדרגנועים. עלייה וירידה במדרגות תכניס אתכם לכושר ותסייע לכם לשמור על משקל תקין.

הקפידו על תזונה נכונה

בין אימון להליכה מהירה חשוב כמובן לשמור על תזונה נכונה. הקפידו לאכול ירקות ירוקים, יוגורטים פרוביוטיים, חטיפי אנרגיה , פירות ויקרות והורידו מהתפריט שלכם סוכר מעובד, קמח לבן וכל מה שגורם להשמנה ועייפות. היעזרו בתזונאית על מנת לבנות לעצמכם תפריט תזונה נכון שיסייע לכם לשמור על גוף קליל ועל ערנות בזמן הלימודים!

למידע נוסף על נשנושים בריאים בזמן הלימודים, לחצו כאן.

גלילה לראש העמוד