שופינג אונליין: מדוע חשוב לברר את מדיניות המשלוחים של האתר לפני הרכישה?

אוהבים לרכוש מוצרים דרך הרשת? האמת שקשה מאד להאשים אתכם. הקנייה דרך האינטרנט והאתרים השונים של המסחר האלקטרוני היא נוחה ביותר ובמרבית המקרים גם זולה הרבה יותר מלרכוש בחנויות הפיזיות. בעבור מי שיודע לדחות סיפוקים ולהמתין קצת לפני שהוא מקבל את המוצר, מדובר בדרך הרכישה הטובה ביותר בלי ספק. עם זאת, אחד הדברים העשויים להיות בעיתיים בכל עניין הקניות דרך הרשת, הוא נושא המשלוחים. פעמים רבות, דברים מתעכבים מאד, מגיעים פגומים מבלי שיש מי שלוקח עליהם אחריות ובמקרים מסוימים אפילו לא מגיעים כלל. בדיוק בגלל זה, אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר לבדוק לפני שרוכשים הוא את מדיניות המשלוחים של אתר השילוח. בואו ננסה להבין בדיוק מהי המשמעות של הדבר.

מה חשוב לבדוק?

ובכן, כשאתם מזמינים מוצר מאתר וכמובן משלמים על המשלוח שלו, כדאי לבדוק כמה נקודות חשובות. האם קודם כל יש אכן משלוחים בכל הארץ והאם יש תוספת מחיר לנקודות מסוימות, האם יש אפשרות למשלוח מהיום להיום, האם נקודות המסירה הן שונות או זהות לאלו של דואר ישראל ומה אחריותה של חברת המשלוחים במצב של פגם כלשהו במוצר שנגרם בעקבות המשלוח. חברת משלוחים My delivery למשל, מציגה את כל המידע הזה בצורה מאד שקופה באתר שלה וזהו יתרון מאד גדול. זו למעשה הדרך היחידה בה אתם יכולים להיות בטוחים כי המוצרים שלכם יגיעו אליכם בשלמותם, במהירות ובמקצועיות.

שופינג אונליין - מדיניות משלוחים

מה קורה כשלא בודקים?

ובכן, מי שלא בודק את מדיניות המשלוחים של כל חברת שילוח מראש, מכניס את עצמו מלכתחילה למלכודת לא נעימה. חברות השילוח השונות מכירות לעומק את ההיבטים המשפטיים ויודעות לנצל זאת לטובתן. בנוסף הן יודעות שרבים מהלקוחות לא מקפידים לבדוק לעומק את המדיניות והן מנצלות את העניין הזה בלי שום ספק. בגדול, מה שלא כתוב במדיניות המשלוחים, הן לא באמת חייבות למלא. אם הזמנתם משלוח במרבית המקרים תסמנו שקראתם והסכמתם למדיניות המשלוחים, ואם כתוב בה למשל כי החברה לא אחראית על נזקים שיקרו לסחורה עקב תהליך השילוח, ובכן, הם באמת לא חייבים לכם כלום. על כן, הקפידו לקרוא בסבלנות כל סעיף וסעיף במדיניות המשלוחים.

האם יש מה לעשות אם החברה לא סיפקה את הסחורה?

כאמור, במידה והסכמתם למדיניות המשלוחים ואתם לא מרוצים, אך החברה לא חרגה מהמפורט במסמך המדיניות, אין יותר מדי מה לעשות בנידון. עם זאת, תמיד כדאי לנסות ולברר אם דרכים לתקן את העניינים. אפשר למשל לפנות לחברה ואם היא רצינית היא תשמח לסייע, במיוחד אם ביקורת (אמתית ואובייקטיבית בלבד) שלילית נמצאת בקנה. אופציה נוספת היא להגיש תלונה למועצה להגנת הצרכן, שתבדוק אם נעשה עוול ועבירה על החוק במקרה שלכם.

השארת תגובה